دست نوشته های یک مهاجر

صرفا جهت اطلاع

دست نوشته های یک مهاجر

صرفا جهت اطلاع

  • ۰
  • ۰

سلام 


فعلا که یه استراحت گرفتم از مهاجرتنامه گفتم یه کم مثل این بلاگرها هر چی به ذهنم رسید که برام جالب بود یا به نظرم باید مینوشتم رو اینجا بنویسم. 


امشب با یه عده از دوستانم رفته بودیم رستوران. یکیشون گفت که از ایران یکی بهش ایمیل میزنه و سوال راجع به اپلای کردن و اینا میکنه. و وقتی بهش گفته که مثلا قسمت پنج مهاجرتنامه رو برو از فلان جا بخون طرف گفته مهاجرتنامه رو همشو خونده! اینجا بنده احساس غرور کردم و البته احساس شادی هم کردم چرا که دیدم تو ایران هم حداقل یک نفر پیدا شده اینایی که نوشتم رو بخونه. چون اکثر هیت هایی که بلاگ میخورد از کشورهای غیر ایران بود و من اینطوری دلم خوش بود که ایرانیها ممکنه با پروکسی برن اینترنت و معلوم نشه از کدام کشور ویزیت کرده اند. خلاصه امشب احساس کردم اون خوش بینی من در مورد پروکسی اینا گویا بیراه هم نبوده. همین. خواستم اون به قول خارجیا moment of joy رو با شما تقسیم کنم.


ارادت.

  • ۹۳/۱۱/۲۱
  • خود مونی

نظرات (۴)

سلام.
ممنون بابت نوشته های خیییییییلی خوبتون.
منم ایران زندگی میکنم و دوستی ک کانادا زندگی میکنه وبلاگ شما رو معرفی کرد و خوندم و لذت بردم از تلاشت واسه نشون دادن روی دیگه ی سکه.
بازم ممنون و موفق باشی.
پاسخ:
چاکرم قربان.
سلام دوست عزیزم. امیدوارم حالتون خوب باشه. وبلاگتون رو چند وقتی هست میخونم و دیدم توی زمینه های مختلفی اطلاعات دارید. من خودم کانادا زندگی میکنم البته شهر اتاوا. 
مدرک لیسانسم رو اینجا گرفتم ولی معدل لیسانسم خیلی خوب نیست(مخصوصا دو سال آخر). البته بد هم نیست ولی اون +B که اینها میخوان نیست. 
برای حضور تو دوره های فوق لیسانس نیاز به کمک دارم. چه روشی رو پیشنهاد میکنین؟ کسایی مثل من که معدلشون خیلی بالا نیست چطوری وارد مستر میشن؟ ممنون میشم راهنماییم کنین
پاسخ:
سلام خانوم آزاده،

لطف دارین. راستش باید یه کم در مورد رشتتون بدونم. که اصلا فنی خوندین یا نه. خلاصه مطلب اینکه من دیدم دوستان با معدل B هم پذیرش بگیرن اما تا یه سال خودشون خرج خودشون رو میدادن تا اینکه فاند بگیرن. اگه اطلاعات جزئی میخواین بیشتر باید بدونم. لطفا پیغام خصوصی بدین تا بنده ایمیلم رو به شما بدم و بیشتر صحبت کنیم. موفق باشین.
سلام. مرسی بابت راهنمایی هاتون. من ایران هستم و از طریق دختر خاله ام که ونکوور هستن با این وبلاگ اشنا شدم.هر چند که من و همسرم قراره بریم استرالیا و فعلا قصد تحصیل نداریم اما باز هم خیلی از  مطالب تون استفاده میکنم
امیدوارم موفق و سلامت وشاد باشید
پاسخ:
سلام خانم نفیسه. خوشحالم که مطالب به دارد خورده و مفید بوده براتون. ببخشید دیر جواب میدم. یه کم سرم شلوغ بود.
ایشالا شما هم در استرالیا موفق باشین.
ما که اخرش نفهمیدیم بیایم یا نیام
همه رو خوندم ولی به نظرم کلا بد نبود به جز قسمت اکادمیکش که اونم خیلی حاد نیست.
به شخصه اومدن من فقط برای وسوسه زندگی تو کشور مدرن هست وگرنه دلیلی دیگه ای ندارم.
و تنها دلیل تردیدم احساس دلتنگی و تنهایی است. چون خیلی وابسته هستم و غیر مستقل و اینکه اجتماعی نیستم که سریع وفق پیدا کنم. همینجا دوستان کمی دارم و ادم شادی هم نیستم و ببینم برام سرابی بوده و تو ذوقم بخوره
پاسخ:
سلام خانم سحر. ممنون که وقت گذاشتین و خوندین. در مورد وسوسه زندگی در خارج کاملا حرفتون رو تأیید میکنم و تجربه ارزنده ای هست این مدل زندگی که چه ایران برگردین چه برنگردین به درد خواهد خورد. در مورد احساس تنهایی هم حرف صحیحی هست و اینایی که اینجا هستن هم این حرف رو قبول دارن و نمیگن نیست. فقط میگن عادت کردیم و یه جوری بالاخره باهاش کنار اومدن. منم نمیتونم به شما بگم بیا یا نیا (لوول) اما میتونم آرزو کنم که ایشالا تصمیم درست رو بگیرین.
بخشید دیر جواب دادم. یه کم سرم شلوغ بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی